Junior- og tropssommerlejr – Tirsdag

Vi må starte dagens tekst med en beklagelse… på grund af vejret, forældrebesøg og trætte ledere måtte gårsdagens indlæg desværre udgå, men vi starter med et kort resumé af hvad der skete i går.

Vi vågnede på Skyttehusets Camping i regnvejr. Vi pakkede sammen i regnvejr. Vi startede med at sejle mod Silkeborg i regnvejr. Vi spiste forkost i Silkeborg i regnvejr. Vi krydsede Silkeborg Langsø i regnvejr og ankom til Sminge Teltplads i tørvejr…. det begyndte at regne senere.

I Silkeborg var der mulighed for at købe slik og aftensmad og her var juniorene vidne til et mindre trafik uheld, som de til en hvis grad selv var skyld i…. de gik over en forgængerovergang og så var der en bilist der snakkede i mobiltelefon der kørte op bag i den bil der holdt til bage for juniorene.

Det sidste stykke til Sminge Teltplads var det rene afslapning for der kom solen frem og vi havde medvind og drev langsomt med strømmen. Der var derfor tid til at slås med vand og det hele endte med at Mads var gennemblødt, dog uden at have været i vandet…. det var ham selv der startede.

Vi fik sat bivuakerne op på teltpladsen og slappede derefter lidt af. Så fik vi besøg af Gitte og John (Lenes mor mv.), og det havde et forfærdeligt regnvejr med, så aftensmaden blev noget forsinket. Vi fik også besøg af Dorthe og Steen (Marias forældre) og begge par havde kage med, vi fik noget af det til morgenmad i dag.

Kasper havde forresten lavet et Sankt Hansbål af resterne af madbålet, men da der var godt gang i det var alle spejderne gået i poserne så det var kun Kasper og Jan der sad ved bålet og fik tørret deres tøj…. synd for spejderne.

Og nu til noget helt andet.. dagens program.

Vi vågnede i regnvejr, men det holdt hurtigt op så vi spiste havregryn og kage i tørvejr. Vi havde omkring halvanden times sejllads til Trust Campingplads, og vi var fremme omkring kl 12.00 hvor vi spiste frokost. Spejderne lavede deres biuak, den 4 model der afprøves. Juniorene fik rejst stængerne og snorværket, men ventede med presseningen indtil Dorthe her i aften kom med noget tape så den kunne repareres.Trust Camping er enhver spejderleders drøm der er hoppepuder, geder og et indendørs tropevandland, så spejderne kan underholde sig selv, og lederne kan slappe af. De fleste af os var inde og gøre vandet usikkert i tropelandet og nu er vi sådan set allesammen rene.

Da vi ikke uden mytteri kunne servere juniorførergryde igen, blev vi nødt til at finde på en anden menu. Aftensmaden kom til at bestå af kotelleter med pasta og cabaret sovs. Juniorførergryden vender stærkt tilbage i morgen i en ny og forbedret udgave……

Lige nu har storspejderne belejret tv-stuen og regner med at blive der det meste af natten…. de skal dog op og være friske i morgen tidligt alligevel når vi skal sejle på Tangesø……..

På flere opfordringer bringer vi her nogle billeder fra turen indtil nu..